23 Haziran 2010 Çarşamba

2010 SBS'de Yerleşme Puanları Yükselecek

Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğrencilerin morallerini bozmamak için SBS'de kolay soru sorması, kayıt sırasında büyük kaos yaratacak. İlk belirlemelere göre soruların tamamını yapan yüzlerce öğrenci var...

Bu durum, fen ve anadolu liselerinde puanların yükselmesine neden olurken, kolejlerde tam anlamı ile bir karmaşaya neden olacak. Özellikle de yabancı okullara girişte.

Bilindiği gibi özel Türk ve yabancı okullara girişte sadece 8. sınıf SBS sonuçlarına göre öğrenci alınacak. Okul puanı da etkili olmayacak. Bu durumda soruların tamamına yapan öğrenciler ya da 99, 98 neti olan yüzlerce öğrenci kayıt sırasında buyük sıkıntılar yaşayacak. Aynı puanı alan öğrencilerden bazıları Robert ya da Alman'a girererken diğerleri giremeyecek.

Anadolu liseleri ve fen liselerine girişte de üst puan dilimlerinde, puanların, önceki yıllara göre en az 3 puan yükselmesi bekleniyor. Alt puan dilimlerinde puanların daha da yükselebileceği ihtimali yüksek.

Peki eşit puan koşullarında nasıl bir yol izlenecek? Kolejlerde Öncelikle net sayılarına bakılacak. Hepsi de eşitse bu durumda yaşı küçük olana öncelik verilecek. Bu durum daha şimdiden rahatsızlık yarattı. Mahkemeye gideceğini açıklayanlar var.

Fen ve anadolu liseleri ile sınavla öğrenci alan diğer okullara girişte ise önceki yılların SBS puanları ile okul başarı puanları dikkate alınacak. Ama bu yıl puanların fırlayacak olması, aynı puanda yığılmayı engellese de virgülden sonraki binde birlik puanlarda farklılık yaratacak. Bu da sadece puanları yükselmekle kalmayıp bir çok haksızlığı beraberinde getirecek.

Puanlama ilgili ayrıntıları ilerleyen saatlerde sizlere paylaşmaya devam edeceğiz...

15 Haziran 2010 Salı

Sbs'nin Açıklanmasına Az Bir Süre Kaldı

Bildiğiniz gibi sbs bu yıl tamamlandı ve bakalım öğrenciler merakla beklediği notlara 8 Temmuzdan daha erken sürede kavuşacak mı soruları aklımızda kaldı. Sbs'nin açıklanmasına az bir süre kala öğrenciler tüm heyecanıyla sonuçları beklemeye başladılar.

11 Haziran 2010 Cuma

Yarın 6.Sınıflar Sbs'ye Girecek

Yarın 6.Sınıflar Sbs'ye Girecek . Sınava girecek olan tüm adaylara başarılar dileriz. Sınav Sorularına internetteki sitelerden ulaşabilirsiniz.

10 Haziran 2010 Perşembe

Sbs Sonuçları 8 Temmuzda Açıklanacak

Sonuçlar Temmuz'da
İlköğretim 8. sınıf öğrencisi yaklaşık 1 milyon 18 bin aday, Seviye Belirleme Sınavı'na (SBS) girdi.
SBS, tüm il merkezleri ile yurt dışında Lefkoşa, Trablusgarp, Riyad, Medine, Cidde, Tebük, Kuveyt, Aşkabat, Taşkent, Bakü ve Bişkek'de gerçekleştirildi.

SBS, tüm sınav merkezlerinde Türkiye saatiyle 10.00'da başladı ve 2 saat sürdü. Öğrencilere sınavda 100 soru yöneltildi.

Sınavın soru ve cevapları, ''http://www.meb.gov.tr/sinavlar/sbs8.html'' adresli linkten yayımlanacak.

Sınav sonuçları 8 Temmuz 2010'da açıklanacak.

İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin tercihleri 9-23 Temmuz tarihleri arasında okul müdürlükleri tarafından alınacak. Öğrenciler 12 tercih yapabilecek. Yerleştirme sonuçları ise 29 Temmuz tarihinde ilan edilecek.

Öğrencilere sınav sonuç belgesi posta yoluyla gönderilmeyecek. Sonuçlar, ''http://www.meb.gov.tr'' ile ''http://oges.meb.gov.tr'' internet adreslerinde ilan edilecek.

Öğrencinin sınav sonuç bilgileri, kayıt hakkı kazandığı okulun ekranından izlenebildiğinden kayıt sırasında ayrıca sonuç belgesi talep edilmeyecek. Okul müdürlükleri velinin talep etmesi durumunda, internet adreslerinden sınav sonuç belgesinin çıktısını alacak, onaylı ve mühürlü imza karşılığı öğrenciye verecek.

8 Haziran 2010 Salı

Uzmanlardan SBS değerlendirmesi

“7.sınıf SBS’de A kitapçığı 10.soruda anlam ve ifade hatası var!”… İşte Uğur Dershaneleri öğretmenlerinden, hafta sonu gerçekleştirilen sınava ilişkin yorumlar…

2010-SBS 7.sınıf uygulaması yapıldı. SBS, tüm il merkezleri ile yurt dışında Lefkoşa, Trablusgarp, Riyad, Medine, Cidde, Tebük, Kuveyt, Aşkabat, Taşkent, Bakü ve Bişkek’te uygulandı. Sınava giren yaklaşık 1 milyon 70 bin 7. sınıf öğrencisine, 90 soru yöneltilerek 100 dakika süre verildi. SBS tüm sınav merkezlerinde Türkiye saatiyle 10.00′da merkezi sistemle aynı anda başladı.

Uğur Dershaneleri Genel Müdür Yardımcısı Turgay Polat, SBS ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

”Sınavda 21 Türkçe, 18 Fen ve Teknoloji, 18 Matematik, 18 Sosyal Bilgiler ve 15 Yabancı Dil sorusu soruldu. Yabancı Dil soruları (İngilizce, Fransızca, Almanca ve İtalyanca soruları) bundan önceki yıllarda aynı doğru cevap seçeneği taşırken bu yıl ilk kez farklı seçenekler doğru cevap oldu. Yani iki yabancı dil okutulan İlköğretim okullarında; Almanca’da bir soruyu doğru yanıtlayamayan bir öğrenci İngilizce’deki aynı numaralı soruyu yanıtlarken, bu yıl doğru cevap seçeneği değiştirildiği için bu yolu seçen öğrenciler yanlış yapmış oldu. Bu durum geçmiş yıllarda bütün dillerde doğru yanıt aynı seçenek olduğu için sorun yaratmazken, bu yıl seçeneklerin farklılaştırılması iki yabancı dil eğitimi alan öğrenciler için olumsuz bir durum oluşturdu. MEB 2010-SBS kılavuzunun 11.sayfasında bu durumu açıklamış ve öğrenci velilerinin bir dili dilekçe ile seçmelerini istemiştir. Dün yapılan 8.sınıf testinde okuldaki zorunlu yabancı dil dersi dışında başka bir testi çözen öğrenciler dilekçe ile MEB’e başvurduklarında çözdükleri teste göre değerlendirilecekler. Ancak karışık çözen yani 5 İngilizce, 3 almanca vb. çözen öğrenciler okuldaki zorunlu yabancı dil cevap anahtarına göre değerlendirilecekleri için kayıp yaşayacaklardır. Öğrencilere kitapçıkları sınav bitiminde verildi. Ancak sınavın bitiminden bir saat sonra verileceği açıklanmasına rağmen bir çok okulda bu süreye uyulmayarak daha erken verildi. Bu da kopya riskini ortaya çıkarmış oldu.

7 Haziran 2010 Pazartesi

ÜSLÜ SAYILARDA İŞLEMLER

a.a.a.a.a…..a=an (n tane a’nın çarpımı) (a=taban,n=üs veya kuvvet)

3x3x3x3x3=35 (5 tane 3’ün yan yana yazılıp çarpılmasıdır.)

2x2x2x2x2x2x2x2x2=29

(-4)x(-4)=(-4)2

Sıfırdan farklı her sayının sıfırıncı kuvveti 1’e eşittir.Sıfırın sıfırıncı kuvveti tanımsızdır. 00=tanımsız

n0=1

(-1)0=1

70=1

Sıfırın sıfırdan farklı bütün kuvvetleri 0’a eşittir.

01=0

05=0

0109=0

10’un pozitif kuvvetleri:

101=10

102=100

103=1000

104=10000

10’un negatif kuvvetleri:

10-1=0,1

10-2=0,01

10-3=0,001

10-4=0,0001

Pozitif bir tam sayının tek ve çift kuvvetleri pozitiftir.

22=4

23=8

24=16

Negatif bir tam sayının tek kuvvetleri daima negatif tam sayıdır.

(-2)1=-2

(-2)3=-8

(-2)5=-32

Negatif bir tam sayının çift kuvvetleri daima pozitif tam sayıdır.

(-2)2=4

(-2)4=16

(-2)6=64



Üslü sayılarda toplama ve çıkarma işlemi yaparken, benzer üslü ifadenin önündeki katsayılar toplanır veya çıkarılır.

x.an + y.an - z.an = (x+y-z).an



Üslü sayılarda çarpma işlemi iki farklı şekildedir.Üsler aynı olduğunda tabanlar çarpılır, tabanlar aynı olduğunda üsler toplanır.

am . bm = (a.b)m

am . an = am+n



Üslü sayılarda bölme işlemi yaparken katsayılar bölünür,aynı tabanın üsleri birbirinden çıkarılır.

am : an = am-n



Bir üslü ifade,paydan paydaya ya da paydadan paya alındığında üssünün işareti değişir.

(23) / (5-4) payla payda yer değiştirdiğinde (54) / (2-3)



a sıfırdan farklı bir tam sayı ve n doğal sayı olmak üzere a’nın negatif kuvvetleri:

a-1=1/a

a-2=1/a2

a-3=1/a3



Örnek: 26,0308 ondalıklı kesrini çözümleyelim.

2x101+6x100+0x10-1+3x10-2+0x10-3+8x10-4

OLAY ÇEŞİTLERİ

İki veya daha fazla olayın gerçekleşmesi birbirine bağlıysa yani bir olayın sonucu diğer olayın sonucunu etkiliyorsa böyle olaylara bağımlı olaylar denir.

İki veya daha fazla olayın gerçekleşmesi birbirine bağlı değilse yani bir olayın sonucu diğer olayın sonucunu etkilemiyorsa böyle olaylara bağımsız olaylar denir.

Kesin olay: Gerçekleşmesi kesin olan olaylara denir. O(A)=1 olan olaylardır.
Örneğin sınava çalışmayan bir öğrencinin sınavdan kötü not alması kesin bir olaydır.
İmkansız olay: Gerçekleşmesi mümkün olmayan olaylara denir. O(A)=0 olan olaylardır. Örneğin balığın kavağa çıkması imkansız bir olaydır.

A ve B olayları;

Bağımsız ise P(A ve B)=P(A).P(B)

Bağımlı ise (B, A’ya bağlı) P(A ve B)=P(A).P(A’ya bağlı B)

Örnek: Torbadan bir kalem çektikten sonraki ikinci kalemi çekme olayı için;

Kalemi torbaya atmadan yani dışarıda bırakarak ikinci bir kalem çekme bağımlı bir olaydır.

Çekilen kalemi tekrar torbaya atarak ikinci kalemi çekme bağımsız bir olaydır.